3 augustus 2014

Note for my international audience

                                                   Dutch translation below


Until now, I have been writing my posts in both English and Dutch. Unfortunately, I can’t guarantee I will keep doing this. It takes a lot of time to write a post, so it takes double time to translate it in English. Besides the fact not everyone in my family speaks English, I can describe and explain things sometimes just that little bit better in Dutch, as it is my native language. Most likely I will be very busy in Japan, with school and stuff, so I really can’t guarantee I will have time to translate my posts in English. Besides, it should not become a ‘time-consuming requirement’ to blog. However, please notice the icon on the right side of my blog, where you can select your language very easily (English = Engels). After you selected a language, the whole blog will automatically be translated into the language you have chosen. Of course this isn’t a perfect translation, but I think it’s the best option. Generally, the main things I write, will (mostly) come over clear enough. In case I will, however, translate a post in English by myself, I will put the sentence ‘English translation below’ on top of the message in Dutch. If so, just scroll down and you’ll see the English part.  Fortunately, pictures speak any language! And I may even change in writing in English only later this year, but I just don’t know now, haha. (^^)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot nu toe heb ik mijn posts zowel in het Nederlands als in het Engels geschreven. Helaas kan ik niet garanderen dat ik dat zal blijven doen. Het neemt veel tijd in beslag om een post te schrijven, en nog meer tijd om het ook naar het Engels te vertalen. Naast het feit dat niet iedereen uit mijn familie Engels spreekt, kan ik sommige dingen ook gewoon wat beter omschrijven in het Nederlands, puur omdat dat mijn eerste taal is. Om die reden schrijf ik de posts sowieso altijd eerst in het Nederlands. Waarschijnlijk zal ik het heel druk gaan hebben in Japan, met school en andere dingen, en kan ik dus niet garanderen dat ik tijd zal hebben om het ook naar het Engels te vertalen. Daarnaast moet bloggen ook geen ‘tijdslurpende verplichting’ worden. Maar, merk alsjeblieft op dat aan de rechterkant van mijn blog een icoontje staat waarin je heel makkelijk een taal kan selecteren. Nadat je een taal geselecteerd heb, wordt de gehele blog in het Engels vertaald. Natuurlijk is dit geen perfecte vertaling, maar het is even niet anders. Het geeft over het algemeen wel heel aardig weer wat ik zo’n beetje aan het schrijven ben. Mocht ik toch een post vertalen, dan zal ik boven de post in het Nederlands ‘English translation below’ zetten. Scrol dan gewoon naar beneden, alwaar je de vertaling tegen zult komen. Gelukkig spreken foto’s alle talen! En er is nog steeds kans dat ik later in het jaar mijn posts alleen in het Engels zal schrijven, maar dat weet ik dus gewoon nog niet, haha. (^^)

1 opmerking:

Ik zou het heel leuk vinden als u een berichtje achterlaat. :-)