3 augustus 2014

AFS camp

                                               English translation below
                                                  Geschreven op 11-07-'14

                                                    AFS Kamp


Het is inmiddels nog ‘maar’ 40 dagen voordat ik naar Japan ga! Woeehoee! De tijd gaat nu heel snel, en dat begin ik te voelen. Ik heb door de tijd heen een hele lijst gemaakt van wat ik nog  moet doen qua voorbereidingen en dergelijke. Daarnaast moet ik eigenlijk echt nog even flink aan de slag met Japans leren, maar ik kom er gewoon niet aan toe. Ik zal in deze post even een update geven over van alles en nog wat.
Er zijn dus écht nog zoveel dingen te doen. Zo ben ik bezig een afscheidsfeestje te organiseren, moet ik nog een camera aanschaffen, wil ik nog wat afvallen, dingetjes kopen voor in Japan, afspraken maken over van alles, (deze) blog maken en posts schrijven/vertalen, kamer grondig opruimen, presentatie maken over Nederland, Hiragana leren, enzovoorts. Daarnaast zou ik ook graag nog een aantal keer naar strand gaan en nog wat leuks met iedereen doen voordat ik weg ga. Plus het feit dat ik samen met een vriend van me een stedentripje ga maken naar Londen, en dat ook veel uitzoekwerk vergt.

Op de een of andere manier besef ik wel dat ik volgend jaar in Japan ben, maar niet dat ik hier niet meer ben volgend jaar. Maar dat besef komt vanzelf wel. Nu vooral nog heel veel te doen dus. Deze week is wel de laatste week dat ik aan het werk ben. Na 2.5 jaar stop ik ermee, een ruime maand voordat ik weg ga. Dat biedt natuurlijk wel weer wat extra tijd en ruimte om me verder voor te bereiden.

Een aantal weken geleden ben ik naar het oriëntatiekamp geweest van AFS in Soest. Het was eigenlijk precies wat ik ervan had verwacht. Het was leuk om iedereen weer een keertje te zien, na de voorbereidingsdag in november. Er waren verschillende activiteiten, die (uiteindelijk) allemaal een link hadden met het uitwisselingsjaar. De gevaren van sociale media, hoe te handelen in bepaalde situaties en het meeste uit je jaar halen werden behandeld. Dat was informatief, en wat er extra leuk aan was, was dat het door een aantal vrijwilligers werd gedaan die zelf ook een jaar naar het buitenland zijn geweest (3 naar Japan!! :). Ze konden er allemaal erg enthousiast over vertellen, en dat maakte het natuurlijk ook weer leuk. In totaal gaan er komend jaar meer dan 40 mensen naar het buitenland met AFS. De meeste hiervan gaan naar de VS, of naar Latijns-Amerikaanse landen. Er gaan ook nog twee meisjes naar Japan, maar die kende ik inmiddels al beter. Het was gezellig! 
 
                                                   Aan de slag! :-)

-------------------------------------------------------------------------------------------
                                                   Written on 11-07-'14

                                                               AFS camp 


In the meantime, it’s ‘just’ another 40 days before we’re leaving for Japan! Woeehoee! The time is really flying now, en I start to feel it. Through the passed weeks I made a whole list of things I still have to prepare, arrange, do, etc.  Besides I should actually study more Japanese, but I just don’t get to do it because of all the other things that can’t wait much longer. In this post, I will give an update about everything that’s going on.

As I already mentioned, there are still really lots of things to do. For example I’m arranging an goodbye-party, I still have to buy a camera, I want to lose some weight, buy some presents for in Japan, make agreements, (creating this blog) and writing/translating posts, cleaning my room up thoroughly, make a presentation about the Netherlands, study Hiragana, etc. Besides I would really like to go to the beach a few times, and do something nice with everyone before I’ll really leave. Plus the fact I will make a city trip with a friend of mine, that also needs a lot of arranging-work.

For some reason I start realising I will be in Japan coming year, but I don’t realise I won’t be here at the same time. But that will just take some time I guess. This week is, however, the last week that I’m working. After 2.5 years I quit my part-time job, just a week or 5 until departure. That will probably make me just a little more able to work off my list. 

A few weeks ago, I went to the AFS orientation camp in Soest. It was exactly what I expected from it actually. It was nice to see everyone again, after the preparation day in November last year. We did several activities, which –at the end- had all a link to our exchange year. The dangers of social media, how to handle in difficult situations and getting the best out of your year were subjects we talked about. All activities were organised by AFS volunteers, who went abroad before too (3 went to Japan!!) They could all tell about their experience very enthusiastically, which made it even more fun. More than 40 AFS’ers will go abroad this year. Most of them are going to the US, or to Latin-American countries. Besides me, there are two girls who will go to Japan as well. I knew them already some better, since we will have the same experience. It was nice!

                                     Back to work! :-)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het heel leuk vinden als u een berichtje achterlaat. :-)